Adam Ginning förlänger
Publicerad: 2021-02-05
Lagbygget
fter en lite trög start på säsongen har nu Adam Ginning spelat upp sig och hittat sin plats i laget. Nu är det också klart att han blir kvar i Färjestad.

– Jättekul att få fortsätta utvecklas i den här miljön, säger han.

Det var trångt om platserna i säsongsinledningen. Det fick till följd att bland andra Adam Ginning fick se några matcher från läktaren. Men han har fortsatt att jobba på och som alltid varit på ett strålande humör. Något som nu betalat sig i både mer speltid och ett nytt kontrakt.
– Visst var det tungt i höstas, men den som deppar ner sig kommer sällan få någon utdelning så det var bara att jobba på. Nu tycker jag det går bättre och bättre så det är bara uppåt. Både jag och min sambo trivs i Karlstad och Färjestad och ser fram emot att fortsätta vårt värmländska äventyr, säger han.

Att förlänga med Adam Ginning kändes som en självklarhet för GM Peter Jakobsson.
– Han har tagit steg i rätt riktning, han är träningsvillig och en kille som står upp för sina lagkamrater. Alltid ett gott humör och en pådrivare trots sina unga år. Vi är jätteglada att kunna räkna in Adam i nästa års trupp, säger Jakobsson.
{!A}

Kontraktet är skrivet på ett år, vilket båda parter är nöjda med.
– Just i dessa tider så känns det rimligt att göra så. Sen kan man ju hoppas att det blir ännu fler efter det, säger Ginning.

Jakobsson är inne på samma spår.
– Med tanke på osäkerheten om så mycket runt omkring oss tror jag vi kommer att få se fler ”ettåringar” framöver.