Färjestad lånar in Isak Wallin
Publicerad: 2019-01-03
Laget
Färjestad lånar in Isak Wallin från Mora IK.
– Vi behöver täcka upp nu när Markus Svensson är satt ur spel, säger målvaktstränare Maciej Szwoch.

Markus Svensson är satt ur spel efter att ha fått ett skott i huvudet i senaste matchen, hemma mot Brynäs. Därför lånar Färjestad nu in Isak Wallin, 20, från Mora IK.
– Jag känner Isak sedan tiden i Modo där jag jobbade med honom på hockeygymnasiet så startsträckan blir ju lite kortare när man redan känner till varandra, säger "Masken".

Alternativet att kalla upp en av våra J20-målvakter fanns också med på bordet, men då Erik Forsberg precis är tillbaka från skada så kände lagledningen att man inte ville sätta J20 i en situation där de saknar målvakter.
– Hela kedjan blir lidande och då Mora har tre målvakter igång så ställde vi frågan och det löste sig på ett bra sätt, säger "Masken".

För den som kommer ihåg så var det just Isak Wallin som agerade spöke för sitt Mora när Färjestad var på besök i höstas. Han storspelade och var en stor bidragande faktor att Mora kunde vinna matchen efter straffar. En straffläggning där Wallin höll tätt.
– Jag minns den matchen. Det var min första start och den pajade han, säger Adam Werner om sin nye bänkgranne.

– Det känns kul att vara här. Nu vet jag ju inte hur länge det blir, men ett kortare miljöombyte kan ju vara kul ibland, säger Wallin som körde från Mora tidigt i morse för att hinna till dagens samling.

Och hur länge Wallin stannar i Färjestad är oklart.
– Vi vill ju ha "Mackan" i spel så fort som möjligt såklart. Vi får se helt enkelt, säger "Masken".