Mimmi Gill återvänder till Färjestad
Publicerad: 2022-11-02
NDHL
Färjestad ångar på och är obesegrade i NDHL västra. Nu är det klart med ytterligare en förstärkning då Mimmi Gill återvänder efter att ha startat säsongen i SDHL med Göteborgs HC.

Efter att ha lämnat Färjestad i våras blev det en kortare utflykt till Nordamerika och en hockeycamp innan det bar av hemåt igen. Men det blev inte till Färjestad, utan till Göteborgs HC i SDHL. Efter 12 matcher väljer hon dock att bryta kontraktet med SDHL-klubben för att återvända till Färjestad BK.
– Det är spännande att vara tillbaka. Det är till stora delar ett nytt lag jag kommer tillbaka och det ska bli kul att lära känna mina nya lagkompisar och säga hej till de jag redan känner, säger hon.

Trots att sejouren i SDHL bara blev 12 matcher så har hon redan känt på skillnaden mellan den högsta serien och den hon spelat i tidigare.
– Skillnaden är väldigt stor. Tuffare matcher med ett mycket högre tempo. Även om det inte blev så lång tid så var det utvecklande och jag hoppas kunna ta med mig en del när jag nu kommer tillbaka.
{!A}

Mimmi Gill är fortfarande ung, bara 19 år, men har redan hunnit med en hel del. Med sina tre säsonger i Färjestad i bagaget så väljer hon att kalla det att hon kommer hem.
– Ja, det är så det känns, avslutar hon.

Att Mimmi kommer tillbaka är såklart ett glatt besked för Silje Holös och de övriga i gänget.
– Jag är väldigt glad att det har löst sig med Mimmi. Vi vet vad vi får av henne, och vi hoppas att hon tagit steg i sin egen utveckling då hon spelat i högre tempo under hösten. Vi kommer inte att stressa in henne i något utan ge henne tid att komma in i laget på ett bra sätt, avslutar Holös.