Michael Lindqvist förlänger med Färjestad BK
Publicerad: 2019-02-02
Lagbygget
Joakim Nygård i torsdags - Michael Lindqvist idag. Landslagsspelarna väljer att vara kvar i Karlstad och Färjestad.

– Ett fint kvitto på att vi har en bra miljö att vara i. Vi är jätteglada att Linkan förlänger med oss, säger Peter Jakobsson.

När Michael Lindqvist återvände från Nordamerika sade han att han just där och då bara ville komma hem, spela hockey och finna glädjen igen.
– Precis , så var det. Sade till min agent vid tillfället att vi lägger allt annat snack ett tag nu. Jag ville bara komma hem och lira och känna glädjen igen. Efter ett tag så växte det fram i mig att det är här jag vill vara kvar, helt enkelt. Jag trivs fantastiskt bra i staden, med klubben, ledning…ja, allt som finns omkring Färjestad. Ett lätt beslut när det väl kom till att bestämma sig, säger Lindqvist.

En eftertraktad målskytt är ett hett villebråd för alla klubbar, och anbud har inte saknats.
– Micke har säkert kunnat tjäna mer pengar i några andra klubbar, men han ser ett större värde i saken än just bara betalningen. Ett kvitto till oss att vi gör saker på ett bra sätt här i Färjestad, säger Peter Jakobsson.

– Man vill ju spela i ett lag som har chans att vinna, så känner åtminstone jag. Jag tycker att vi har det i Färjestad redan i år och jag vet att vi kommer att ha det även nästa år. Den sportsliga och sociala delen har vägt tungt i mitt beslut, helt klart, säger Lindqvist som också berättar att han pratat en del med Joakim Nygård innan de båda bestämde sig.

– Så är det. Vi pratade mycket om det jag säger, att det är en bra miljö att vara i och att vi har, och kommer att ha ett bra lag framöver. Visst har jag haft andra anbud som kanske varit bättre lönemässigt men chansen att vinna ett SM-guld finns här och det vill man vara med om, säger Lindqvist.

Kontraktet är skrivet på 2 år.