Jacob Petersons snabba dubbel
Publicerad: 2020-11-28
Eftersnack
Jacob Peterson blev en av de stora matchvinnarna när Färjestad vann borta mot Brynäs med 6-4. Peterson gjorde både 3-1 och 4-1 i andra perioden, det gick bara 31 sekunder mellan målen.
– Skönt att göra mål, såklart, säger Peterson.

Jacob Peterson kom från Frölunda till Färjestad för att få spela center istället för ytterforward. Efter en lite trasslig inledning på säsongen med skador så ser det ut att ha lossnat för 21-åringen. Mot Brynäs kom både 3-1 och 4-1 från hans klubba, bara 31 sekunder hann gå mellan målen.
– Skönt att göra mål, såklart, säger han.
2-1 kom efter ett dåligt byte av hemmalaget och Peterson kom helt fri mot Samuel Ersson i hemmamålet.

Hann du tänka nåt vad du skulle göra?

– Jag försökte bara se vart jag skulle skjuta, skönt att den gick in.
Bara 31 sekunder senare kom 4-1, då FBK-backen Albert Johansson åkte upp bakom Brynäsmålet och spelade in till Peterson framför målet som sköt direkt.
– Väldigt bra passning från Albert, det var bara att sätta dit den.

Det var hans andra och tredje mål i FBK-tröjan och han tycker själv att det var "på tiden".
– Ja, man vill ju bidra mer framåt.

– Vi kom ut starkt och spelade konsekvent. Jag tycker att vi gör en ganska bra match, vi spelar som vi ska även om vi kanske släppte till lite för mycket bakåt, tycker han.

Hur ser du själv på din säsong hittills?

– Det började lite knackigt med skador och så men nu kommer det mer och mer. Det känns bättre och bättre!