Martin Johansson stannar i Färjestad
Publicerad: 2019-05-02
Lagbygget
Efter en strulig säsong med skador och sjukdomar avslutade Martin Johansson säsongen starkt. Nu kan han fortsätta bygga vidare på det.

– Skönt att det löste sig och att man får vara kvar. Jag har mycket mer att ge, säger han.

Det har varit en strulig säsong för Martin Johansson. Prestationerna var under lång tid en bra bit från de egna och omgivningens förväntningar.
– Kan inte annat än att hålla med, det har varit en strulig säsong med både det ena och det andra. Tänker på magsjukor och en bruten fot som ställt till det rejält. Det var motvind en längre tid kändes det som.

Men strax innan slutspelet vände det. Martin var tillbaka i gammalt gott slag och fick också mer ansvar från lagledningen.
– När jag kom tillbaka från benbrottet så kändes allt så mycket bättre. Jag kände att jag orkade mer och slutspelet var helt okej tycker jag. Men det gör fortfarande så jäkla ont att vi inte tog oss till finalen. Det gör det, säger han.

Att det finns mer att hämta i Martin Johansson är också åsikten hos den sportsliga ledningen.
– Vi vet vad Martin kan. Han har haft det struligt under säsongen men avslutade riktigt starkt. Där fick vi se vad Martin kan och vad han bidrar med till det här gänget. Vi är glada att ha Martin kvar hos oss och vi har en stor tilltro till att han kommer att göra en kanonsäsong när vi drar igång igen, säger Peter Jakobsson.

För Martins del så fanns det andra alternativ, men det var egentligen bara ett av dem som gällde.
– Det är i Färjestad jag velat spela ända sedan jag var litet barn. Alla vet min och familjens historia och det här är klubben jag vill vara i, så är det bara.

Med sin rutin blir Martin en viktig kugge i laget kommande säsong. Nu gäller det att omsätta kunskap till verkstad.
– Vi har ett bra lag och vi är grymt revanschsugna redan nu. Vi har lärt oss en hel del under säsongen och det ska vi nu omsätta i att bli bättre på allt vi gör, säger Johansson.

Kontraktet med Martin Johansson är på 1 år.

lagbygget1920