Växjö Lakers väntar hemma i Löfbergs Arena
Publicerad: 2019-09-18
inför match
Omgång 3 bjuder på ett tippat toppmöte, Färjestad mot Växjö. Efter två spelade omgångar är dock verkligheten en annan. Båda lagen är nollade än så länge och väntar fortfarande på den första poängen.

Växjö spelade sin premiärmatch uppe i Luleå - en match som slutade 3-1 till hemmalaget. Skotten på mål var jämna (19-20) men när det kom till skotten utanför så hade Luleå ett övertag (19-9).

I tisdags hade man hemmapremiär i Vida Arena när Djurgården gästade. Helt jämnt efter första (3-3) där Växjö hade ledningen vid tre tillfällen men där Djurgården hämtade upp och kvitterade. I andra perioden satte gästerna två relativt snabba mål och höll sedan ledningen matchen ut.
– Vi kom ut med en härlig energi och kuggar i varandra på ett bra sätt. I spelet fem-mot-fem tycker jag vi är stabila genom hela matchen. Vi hade behövt lite effektivitet, men det fanns mer attack i den här matchen jämfört med matchen i Luleå. Tycker att vi måste bli mer konsekventa i egen zon där vi ger bort för mycket, sade Växjötränaren Sam Hallam efter tisdagens match.

Inför morgondagens match är läget glasklart för båda gängen. Poängen behöver upp på tavlan och i Färjestads fall så var den senaste matchen i Skellefteå helt okej framåt. En bättre effektivitet och man kanske till och med hade haft en ledning med sig in i första paus. Dock stod en storspelande Gustav Lindwall i vägen för det mesta och det var bara Michael Lindqvist som lyckades överlista Lindwall i ett PP sent i matchen.

Färjestad gav målvakten Arvid Holm sin SHL-debut. En debut som enligt honom själv gick helt okej.
– En debut i en ny klubb och i en högre serie är ju speciellt men jag brukar inte bli nervös. Möjligen lite exalterad. Sen blev det lite snöpliga mål för dom, säger 20-åringen.

Återstår att se vem som vaktar kassen i torsdagens match. En match där det finns biljetter kvar. Du hittar biljetter och paket i länken nedan.
{!A}
{!B}