Back klar för Färjestad BK
Publicerad: 2023-02-15
Lagbygget
Färjestad BK stärker upp truppen med den kanadensiske backen Brandon Davidson, senast i Cleveland Monsters.

Brandon Davidson (31) kommer närmast från Cleveland Monsters i AHL. Han har till dags dato spelat 180 NHL-matcher, där han bland annat representerat Edmonton Oilers, Chicago Blackhawks och senast Buffalo Sabres. Han har också gjort 251 matcher i AHL.
– Det är en rutinerad herre vi får in som spelat på både på NHL, och AHL-nivå. Vi hoppas att han kommer att bidra med ett starkt tvåvägsspel och en fysisk närvaro, vilket vi trorr kan behövas i ett slutspel. Vi hoppas alla papper blir klara inom kort, och att han kommer till Karlstad så fort som möjligt så han får en bra möjlighet att komma in i laget och staden på ett smidigt sätt.

Kontraktet med Brandon Davidson gäller säsongen ut.