Kvällens laguppställning
Publicerad: 2020-02-25
inför match
Tisdag och ny match. Vi skriver omgång 45 idag och säsongens andra besök i Oskarshamn.

– Det gäller att vi gör en toppmatch ikväll, säger Gereon Dahlgren.

Förra besöket i Oskarshamn slutade i moll då hemmalaget kunde ta hem matchen med 3-2.
– Det är en helt annan motståndare hemma/borta. Här hemma har vi tagit övertygande segrar men fick som sagt stryk där nere. Det gäller att vi är på tå från start om vi ska få en bra start på den här veckan, säger han.

Färjestad har till den här matchen valt att plocka in Olof Lindbom, som är vår namngivna tredjemålvakt, då Markus Svensson är sjuk. Johan Ivarsson rehabtränar fortsatt sin skada och är inte uppsatt för spel idag.

Matchen startar klockan 19:00 och sänds på Cmore Live 2. Kommenterar gör Björn Geijer.

Bäst odds på alla SHL-matcher hos SHL's huvudpartner Betsson, du hittar alla SHL odds HÄR!