Lycksell: – Tycker vi gör en bra match
Publicerad: 2021-02-16
Eftersnack
Olle Lycksells fina form håller i sig. Assist till båda målen ikväll, men det kändes ändå surt.

– Vi förlorade trots att vi gjorde en bra match. Det är surt, sade han direkt efter slutsignalen.

Första matchen efter ett uppehåll har inte varit Färjestads paradgren. Men i kvällens match var det ett hungrigt och piggt lag som klev ut på isen. En av de pigga, Olle Lycksell, såg ut att trivas i sin nya omgivning. Tillsammans med Forsbacka-Karlsson och återvändande Carl Jakobsson var kedjan ofta ett irriterande inslag för hemmaspelarna.
– Jag trivs bra där. Det är två bra spelare och vi har hittat varandra bra, säger han.

Lycksell fick en assist på Albert Johansson mål som betydde 1-0. Vid andra målet satt han utvisad, kom direkt från båset och slet sig fri. Målvakten räddade Lycksells skott, men Per Åslund fanns där och kunde panga in returen. Mer utdelning än så blev det dock inte för Färjestad den här kvällen.

Linus Klasen kunde med sina två mål, ett sent i andra och ett tidigt i tredje, kvittera matchen som gick till förlängning. Där avgjorde Radek Muzik och Luleå tog hand om extrapoängen.
– Ja, det känns lite segt att bara få med sig en poäng när vi hade ledningen. Men vi gör en bra match på många sätt och det finns mycket att bygga vidare på.

Om den egna insatsen är han blygsamt nöjd.
– Jag har ett bra flow och kedjan har kuggat i bra. Vi pushar varandra på träning och match och vi kommer att växa ytterligare. Sedan vet vi att det är tufft att komma hit och spela, men vi har chans till revansch hemma på torsdag och då ska vi ha alla tre poängen, avslutar Lycksell.
{!A}