Välkommen till Öppet Hus!
Publicerad: 2018-08-13
Öppet Hus
Boka in lördag 1 september! Då slår Löfbergs Arena upp portarna till höstens Öppet Hus. Det är också då vi kommer att presentera våra matchtröjor inför säsongen 2018-2019.

Öppet Hus har varit ett populärt arrangemang genom åren. Ett perfekt tillfälle för barn och vuxna att träffa spelare, ledare och dessutom få en glimt av hur det ser ut i a-lagets omklädningsrum.
– Ett trevligt arrangemang där vi får möjligheten att visa upp utrymmen där det mesta av vår vardag spenderas. Sen är det alltid kul att träffa fans på det här sättet och ta några ord med folk som är intresserade av det vi gör, säger tränare Johan Pennerborn.

De som kommer och besöker höstens Öppet Hus blir också de första att se vår nya matchtröja.
– Alltid kul att kunna bjuda på något extra en sådan här dag, menar Mattias Westman, som är den från Färjestad BK som håller i trådarna under arrangemanget.

Likt tidigare år blir det även en stunds "allmänhetens åkning" tillsammans med a-laget, skills competition och mingel.
Här är hålltiderna:

10:00 Entrén öppnar
10:30 Allmänhetens åkning (1 timme)
10:35 Matchtröjan presenteras
10:40 FBK-Shopen öppnar
10:40 Visning av omklädningsrum (till c:a 13:30)
11:45 Skills competition
C:a 12:30 Autografskrivning i Entrehallen

Vi kommer också att ha den nya matchtröjan i FBK-Shopen, och alla som köper den på Öppet Hus får 100:- i rabatt!

Varmt välkomna till oss 1 september!