Lycksells bästa match i FBK-tröjan
Publicerad: 2020-11-28
Eftersnack
Nyförvärvet från Linköping, Olle Lycksell, har inte haft en spikrak säsong i Färjestad. Måltorka, lite svårt med spelet och även lämnad på läktaren i nån match. Mot Brynäs gav han dock positiva besked, han gjorde 1-0-målet och gjorde sin klart bästa match hittills i FBK-tröjan.
– Ja, det har varit lite upp och ner men idag kändes det riktigt bra, säger Lycksell nöjt.

Att det tar tid att komma in i en ny klubb är Olle Lycksell ett bra exempel på. Efter en succéartad säsong i Linköping med 9 mål och 12 assist skulle flytten till Färjestad ge ytterligare fart på utvecklingen. Men den oerhört kvicke och tekniske forwarden har inte riktigt fått till det under hösten.
– Nej, så är det, det har varit lite upp och ner men det kan inte vara spikrakt jämnt, säger han.
– Det gäller att hålla huvudet högt, ha ett bra humör och jobba på.
Han har t o m hamnat på läktaren nån match.
– Klart att man inte vill hamna där men som sagt, det är bara att jobba på. Jag försöker att hitta tillbaka till mig själv, mitt eget spel.

Mot Brynäs fick vi se lite av potentialen i 21-åringen, han var snabb på skridskorna och väldigt oberäknelig för motståndarna. Hans klart bästa match i FBK-tröjan.
– Ja, jag tycker att jag valde rätt situationer idag, när jag skulle dribbla och när jag skulle spela enkelt. Men jag får bra hjälp av Martin (Johansson) och "Åsa" (Per Åslund), jag tror att det finns nåt bra att bygga på för oss, säger Lycksell.

Mot Brynäs fick han göra sitt tredje mål för säsongen, det alltid så viktiga 1-0-målet i en hockeymatch.

Berätta!

– Vi hade haft ett långt anfall där vi skapade lägen, jag tyckte att det kändes som en tidsfråga innan målet skulle komma.
– Inget märkvärdigt mål men alla mål räknas!
Hans styrning på Sebastian Erixons skott ställde Brynäsmålvakten totalt.
– Kul att göra mål igen men det var väldigt viktigt att plocka tre poäng ikväll, jag är riktigt glad!