Klubbhistoria, lagbilder och fansens egna bilder
Publicerad: 2018-12-10
Föreningen
Hur såg laget ut 1971? Vilka spelade? Vem har haft just ditt favoritnummer? Hur såg det ut från läktaren senast? Vi har samlat allt vi har på ett och samma ställe!

Det har hänt en hel del sedan den där novemberdagen 1932 då Håfströms kiosk på Färjestadsvägen blev skådeplats för föreningens grundande. Massor av spelare och ledare har passerat revy genom åren och många ska komma att göra det framöver.

Vi har nu samlat ihop en hel del av vårt historiska material och lagt det på webben. Här finns den första lagbilden, alla tröjnummer, tränare, genomgång av de olika epokerna med mera.
– Det har varit ett digert arbete med att få ihop allt material. Vissa saker har funnits tidigare på lite olika ställen men det känns kul att vi nu kan presentera vår stolta klubbhistora på det här sättet, säger Färjestads kommunikatör Stefan Eriksson.

Mycket av textmaterialet är hämtat från den jubileumsbok som gavs ut i samband med klubbens 75-årsjubileum.
– En fantastisk bok, ett fantastiskt dokument över Färjestad de första 75 åren, där vi använt en liten del av texterna till den digitala sammanställningen, säger Eriksson.

Nytt på webben är också innehållet under fliken FANZONE.
– Fanzone är inte nytt, men vi har lagt till mer innehåll. Det finns numer en spellista med de FBK-låtar som ligger på Spotify, FBK-poddens avsnitt och några länkar som supporter är bra att ha nära till hans, säger Eriksson.

Nytt är också att fansens egna Instagrambilder kan hamna i Fanzone.
– Man behöver tagga bilden med @farjestad_bk eller #fbkse för att de ska hamna i vår inkorg där vi sen gör urvalet, säger Eriksson.

Länkar:
Klubbens historia