Vi behöver fler kockar!
Publicerad: 2019-06-05
Löfbergs Arena
De olika lagen stärks upp inför säsongen som kommer. Så också vårt kocklag.
– Precis, vi har en positiv utvecklingskurva och behöver ha in två nya kockar till vårt team, säger Örjan Lindgren, ansvarig för Mat & Dryck i Löfbergs Arena.

Det är två tjänster där arbetsmomenten varierar.
– Vi har en väldigt dynamisk arbetsplats med höga ambitioner. Kan inte komma på något som vi inte gör här faktiskt och vi försöker alltid leverera riktigt bra kvalitet, säger Andreas Gryt som är en av, just nu, fyra kockar.

Löfbergs Arenas köksteam ställs under året inför en mängd olika uppgifter och utmaningar. Något som Andreas och gänget ser väldigt positivt på.
– De som kommer in som nya i vårt team kommer att få göra det mesta. Allt från att montera en hamburgare till fine dining. Det är verkligen hela spektrat. Sedan har vi ju vår catering, våra matcher, konserter, julgalor med mera där tusentals portioner ska färdigställas och serveras på kort tid, så det är minst sagt varierande. Det är också det som gör det så speciellt att jobba här i Löfbergs Arena. Ingen dag är den andra lik, säger han.

Likt de som har sitt jobb kring isen, där de för att lyckas behöver skapa en bra lagkänsla, så har köksteamet samma inställning.
– Vi är många lag i det här huset, där vi är ett av dom. Som kock blir du också lite av en arbetsledare för de som är inne och jobbar under event och matcher, säger Simon Vidström som tillsammans med Andreas Gryt, Morgan Karlsson och Åke Andersson är de fyra som just nu ingår i teamet. Ett team som nu alltså ska utökas.

– Vi söker två kockar (100%) och vi behöver ha in ansökan senast 31 juli, säger Örjan Lindgren.

Klicka här för att läsa mer om tjänsten.