Koncernresultatet är klart
Publicerad: 2020-06-15
föreningen
Under helgen har räkenskaperna för säsongen 2019-2020 blivit klara och böckerna har stängts. Färjestad BK gör över koncernen ett positivt resultat.

– Givet förutsättningarna så är det bra, säger VD Stefan Larsson.

Böckerna är stängda och vi lämnar bakom oss ett räkenskapsår som på intäktssidan slutade på ett hel annat sätt än det vi önskat. Med ett uteblivet slutspel så kom också en konsekvens med uteblivna intäkter. Trots det gör Färjestad BK Koncernen ett plusresultat.
– Vi landar på ett plusresultat på 2,5 miljoner efter skatt, vilket givet förutsättningarna är bra, säger Stefan Larsson.

Det har varit ett digert arbete med bokslutsarbetet.
– Vi har vridit och vänt på varje post vi har. Det har varit en viktig genomlysning av systemet och det ger oss bra verktyg framledes. Nu kan vi lägga den här säsongen bakom oss och titta framåt och längta till en ny hockeysäsong, säger Larsson.

Den fullständiga årsredovisningen presenteras för medlemmarna på klubbens årsmöte i höst.
{!A}