Häftig match väntar i näst sista omgången
Publicerad: 2019-03-12
inför match
Ettan mot tvåan i tabellen. Men två omgångar kvar ska det nu avgöras vilket lag som vinner serien. Det står mellan Färjestad och Luleå - just de två lag vi ser på Löfbergs Arenas is ikväll.

På förhand finns alla ingredienserna för att det här ska bli en riktig toppmatch på alla plan. Färjestad har gjort flest mål i ligan (160) och Luleå är det lag som släppt in minst mål (95).
– Vem hade trott att vi skulle få en sådan här match i omgång 51? Det är kul att vi kan bjuda vår hemmapublik på det här. Det sporrar oss att veta att vi kliver ut i ännu en utsåld arena ikväll och vad som gäller, det vet alla nu va, säger Johan Pennerborn med ett leende.

Troligen syftar han på det laget pratat om hela säsongen. Att vara påkopplad i 60 minuter, eller 65 om det krävs. Att ge allt i varje byte, att täcka skott, backcheck, forecheck, vinna din kamp på isen osv.
– Ungefär så, säger Pennan.

Det blir ett par ändringar i laget inför kvällen. Theodor Lennström är sjuk och hans plats tas av Sebastian Erixon som åter är spelklar efter skada.

Matchen i Löfbergs Arena startar klockan 19:00.

Kvällens laguppställning:

{!A}