Ungtuppar får chansen mot Oskarshamn
Publicerad: 2021-12-03
inför match
Sjukdom och skador på etablerade spelare. Det öppnar upp för ett gäng yngre förmågor.

– De kommer att spela från start, meddelar Johan Pennerborn.

Med ”de” menar Pennerborn trion Lucas Forsell, Martin Johnsen och Sigge Grunditz. Juniortrion tar plats då det finns skador och sjukdom på annat håll.
– Westin och Lindqvist är ju borta sedan tidigare. Igår fick vi klara oss utan Wikstrand och Ejdsell, och det är samma läge i morgon. Carl Jakobsson är också sjuk, medan Per Åslund stannar hemma av personliga skäl. Mer än så säger jag inte om det, vilket jag hoppas respekteras, sade Pennerborn till mediaförsamlingen efter förmiddagens ispass.
{!A}

Laget lämnade Karlstad för Oskarshamn strax efter lunch på fredagen och värmer lätt på plats i morgon förmiddag. Och Pennerborn och hans mannar vet vad som väntar.
– Jag har sedan länge sagt att Oskarshamn är ett riktigt bra hockeylag, även om opinionen under åren haft en annan åsikt. De ligger femma just nu och vi är nia, så det är bara att ta sig an uppgiften på bästa möjliga sätt.

Förra veckan var en bättre vecka, men den här veckan har vi kammat noll hittills. Varför?

– Vi har släppt in alldeles för många och enkla mål, och det är inte okej. Tittar vi totalt efter novemberbreaket så är vi topp-6, så vad vi måste fokusera på är att ta bort de detaljer som gör att vi släpper till alldeles för billiga mål, samtidigt som vi ska fortsätta med det vi gör bra. Sett till spelet så ska vi ha kunnat vinna både i tisdags och igår, så de här förlusterna känns helt enkelt jäkligt onödiga, säger Pennerborn.

Morgondagens match i Be-Ge Center startar 15:15 och sänds på Cmore Live 3.
{!B}