Axel Ottosson redo för debut
Publicerad: 2018-08-24
Försäsong
Idag kliver Färjestad in på isen i årets Strömstad Hockey Classic. Frölunda står på andra sidan och Axel Ottosson kommer att göra sin debut i Färjestadtröjan.
– Det är ju det här man längtat efter hela sommaren, säger han.

Johan Pennerborn och gänget har en full trupp att välja ur inför kvällens match. Två målvakter, åtta backar och fjorton forwards är med till Strömstad vilket gör att två spelare får vila ikväll.
– Med alla friska och speldugliga råder det en hälsosam konkurrenssituation just nu. De som idag står över gör det inte för att de varit dåliga eller något annat, men med alla friska så måste några vila, säger Johan Pennerborn.

I kvällens match vilar Jens Westin och Marcus "Lilliz" Nilsson.
– De spelar i morgon mot Leksand och då vilar två andra. Sen kan det alltid hända saker, men så är planen, säger Pennerborn.

För Axel Ottosson blir det debut i sin nya klubb.
– Ska bli jättekul. Det är det här man väntat på hela sommaren, säger han.

Som sällskap får han det rutinerade paret Martin Johansson och Per Åslund.
– Två väldigt skickliga spelare där min uppgift blir att bidra med fart och att leverera passningar. Ska bli jättekul.

Strömstad Hockey Classic startade igår med matchen Frölunda-Leksand. En match som Frölunda till slut kunde vinna med uddamålet, 3-2.

Arenan i Skee är utsåld både fredag och lördag, men de som inte har skaffat biljett kan ändå se matcherna då de sänds på Cmore. Kvällens match startar klockan 19:00.

Kvällens lag

Målvakter

53 Markus Svensson (35 Adam Werner)

Backpar