Bo ”Kulon” Lennartsson 1955-2020
Publicerad: 2020-07-21
föreningen
Färjestad Bollklubb har sorg. Vår mångårige medarbetare, kollega och vän Bo ”Kulon” Lennartsson har avlidit efter en tids sjukdom.

Kulon, från Karlskoga, kom till Färjestad BK säsongen 1997-98 då han tillsammans med Gunnar Johansson ledde laget till SM-guld. Guldet, och sättet det vanns, är för evigt inpräntat i klubbhistorien genom Greger Artursssons avgörande i förlängning - på bortaplan mot Djurgården i Globen.
Lennartsson förärades den säsongen med utmärkelsen Årets Coach.

Men det är inte bara runt isen Lennartsson har varit en stor ledare. Han har innehaft en rad olika poster, såväl i Färjestad som på andra ställen. Han var bland annat en stark kraft i bildandet av det vi idag känner som Champions Hockey League, samt att Kulon också var instrumental i grundandet av Färjestad BK Hockeyallians. En allians som jobbar för att stärka klubbarna i den värmländska ishockeyn.

På senare år har han varit ansvarig för satsningen på damhockeyn i Färjestad BK.

Bo Lennartsson kommer att vara saknad av alla oss som haft äran att ha honom i vår vardag. En glädjespridare med en enorm förmåga att få saker att fungera.

Våra tankar går till familjen.

Bo ”Kulon” Lennartsson blev 65 år.
{!A}

Färjestad BK