Mitell: - Idag hade de marginalerna med sig.
Publicerad: 2023-12-07
Eftersnack
Det såg bra ut långt in i tredje perioden mot Växjö som dock vände och vann med 4-2.
- Vi torskade lite för många dueller, säger Thomas Mitell.

Färjestad ledde mot Växjö med 1-0 åtta minuter in på tredje perioden.
- Vi gav oss själva en bra chans när vi ledde med 1-0 inför sista men lyckades inte riktigt rida ut stormen, säger Thomas Mitell efter matchen till TV4 Play.

"Stormen" blåste som mest mitt i tredje perioden när Växjö gjorde 3 mål på drygt 3 minuter.
- Vi torskade lite för många dueller i egen zon och fick inte fast pucken i deras zon. Då blev det en dålig matchbild, tycker FBK-tränaren.
- Vi tappade några spelare på vägen och vi såg lite slitna ut, tyckte jag.

Samtidigt ska man vara medveten om att Växjö är svårbesegrade i Vida Arena, de är SHL´s bästa hemmalag så här långt.
- Vi möter ett bra lag också, de hade några studspuckar som studsade med dem.
Växjö hade medstuds på 1-0-målet då Jakub Stancl turligt fick med sig pucken genom målgården och fick sen öppet mål. Ännu mer medstuds var det på 3-1-målet då en passning träffade FBK-backen Mattias Göransson och styrdes in bakom en helt ställd Carl Lindbom i FBK-kassen.
- Det var jämnt och tight och små marginaler, idag hade de marginalerna med sig, konstaterar FBK-tränaren krasst.

Ny match på lördag då Färjestad möter MoDo hemma i Löfbergs Arena.

webredaktör Hans-Göran Bäckström