Poängjakt i Dalarna
Publicerad: 2020-03-05
inför match
Med ett slutspel om hörnet och med viljan att hålla eller förbättra tabellpositionen åker Färjestad ikväll till Dalarna för säsongens sista möte med Leksands IF. Det skiljer 40 poäng mellan lagen, men det är inget som spelar någon som helst roll när pucken släpps.

– Där är där och då som gäller och vi måste göra en kanonmatch om vi ska ha med oss poäng hem, säger Johan Pennerborn.

Med siffrorna 6-4, 4-3 och 4-3 har Färjestad 3-0 i matcher mot Leksand den här säsongen. Inget som har något värde idag.

– Varje match lever ju sitt eget liv, så även denna, menar Pennerborn som tar med sig i stort sett samma lag som i tisdags. De som saknades då är således inte ”fit-for-fight” idag.
– Sett till laginsatsen i tisdags så gör vi det bra och är nära att ta HV på slutet. Kan vid addera lite mer attackbenägenhet till vårt övriga spel så har vi en bra chans att vinna i Leksand ikväll, säger han.

Då namn som Carl Jakobsson, Oskar Bäck, Albert Johansson, Oscar Lawner, Noah Andersson, Albin Eriksson och Daniel Kyrk (extra) finns med i dagens laguppställning så innebär det att Färjestad åter kommer till spel med hela sju juniorer.
– De som kom in senast gjorde ett bra jobb. Det man kanske inte tänker på, eftersom de spelat med oss hela säsongen, är ju att Carl, Bäck och Albert fortfarande är juniorer. Hur som helst så görs det ett jättebra jobb på juniorsidan då de som kommer upp till oss är med, tar plats, och visar en bra attityd. Det kommer de att göra även idag, säger Pennerborn.

Kvällens möte är mellan två lag som kommer med två raka förluster i bagaget.
– Leksand har spelat bra hockey på slutet och plockat några fina skalper. Som jag sade innan, nuvarande tabellplacering spelar mindre roll när pucken släpps. Vi ska gå in och göra vårt, det är det vi kan fokusera på, avslutar Pennerborn.

Fullständig laguppställning presenteras som vanligt två timmar innan nedsläpp.

Matchen i Tegera Arena startar klockan 19:00 och sänds på Cmore Live5. Kommenterar gör Lars Lindberg.

Bäst odds på alla SHL-matcher hos SHL's huvudpartner Betsson, du hittar alla SHL odds HÄR!