Systrarna Fujimoto återförenade
Publicerad: 2019-11-12
dam
Så äntligen fick de posera bredvid varandra i en varsin Färjestadströja. Målvakten Nana Fujimoto anlände till Karlstad sent igår och systern Nachi är glad.
– Det är så roligt att ha henne här, säger hon.

Allt sedan systrarna spelade tillsammans hemma i Japan i våras har Nachi försökt att få Nana att följa med henne till Sverige och Karlstad. Det blev också en verklighet, men en skada har hittills stoppat Nana från spel. Nu är hon här och är sugen på att fortsätta sitt hockeyäventyr.
– Nachi har berättat så mycket bra om klubben och staden så jag åkte hit. Det ska bli kul, säger hon.

Efter att ha rest från Japan kom hon till Karlstad sent igår. Nu väntar att träffa laget och börja träna och ta fighten om förstaspaden i målet.
– Nana är en jätteduktig målvakt. Hon var ju en stor faktor till att just Japan slog Sverige och skickade vårt landslag ner i B-gruppen vid senaste VM, menar damernas starke man, Bo "Kulon" Lennartsson.

Medan systrarna står och pratar med varandra slår det ju undertecknad hur det förmodligen låter när folk kommer till Sverige för första gången. Nachi går på svenskakurs och har börjat att fömedla sina första svenska ord.
– Jag kan ju förstå lite, säger hon på svenska och skrattar.
Och skrattar gör de mycket under den korta stund vi ses. Det ska bli intressant att se vad Nana Fujimoto kan tillföra ett lag som just för dagen ser väldigt stabilt ut.