Daniel Viksten missar Luleåmatchen
Publicerad: 2019-12-06
inför match
Ett byte blev det, sedan tvingades Daniel Viksten utgå från gårdagens match mot Malmö.

– Det blev en kollision och jag landade olyckligt på höften som fick en smäll, säger Viksten.

Smällen är dock inte så farlig då den på lång sikt inte ska vara till några större besvär, allt enligt naprapat Oskar Strandlund som på fredagsmorgonen behandlade Viksten.
– Han saknar kraft just nu och kan inte göra sig rättvisa på isen. Bättre att vila och komma tillbaka snabbt. För övrigt är det mest ispåsar på blåmärken efter blockade skott så allt är som det ska vara, säger Strandlund.

Oskar Lawner kommer att ansluta till truppen som idag tränat lätt i Malmö och som efter lunch beger sig mot Sturups flygplats för vidare transport mot Luleå.
{!A}