Lindqvist besviken tvåmålsskytt mot Leksand
Publicerad: 2021-08-20
Försäsong
Leksand vann med 5-3 i Strömstad, det var tredje raka förlusten för FBK i träningsmatchandet.
– Nånstans är det ändå tur att det är försäsong, vi har mycket att jobba på, mycket video att titta på, suckar Michael Lindqvist.

Färjestad förlorade även tredje träningsmatchen, det slutade 3-5 mot Leksand i Strömstad.
– Vi kom ut alldeles för dåligt, inget snack om saken, Leksand är hetare än vad vi är och leder rättvist efter första, tycket Michael Lindqvist.
– Tycker att vi kopplar på bättre i andra perioden och gör ett försök att komma tillbaka men har inte det lilla extra, det hade Leksand. Vi är inte nöjda utan otroligt besvikna på vår insats idag.

Vad tycker du avgör?

– Lösa pucker, tävla och vinna lösa puckar, det gjorde Leksand idag och då får de puckinnehavet. Då är det jobbigt att spela hockey, säger "Linkan".

Fyra insläppta i numerärt underläge?

– Ja, det är också en del som inte var tillräckligt bra. Nånstans är det ändå tur att det är försäsong, vi har mycket att jobba på, mycket video att titta på, suckar FBK-forwarden.
– Vi kommer ta till oss det här, vi hade ett mycket bra snack efteråt där alla fick komma till tals.

Tre raka förluster på försäsongen?

– Klart att man hellre vill vinna matcher men nånstans handlar det om hur vi spelar, själva prestationen.

Michael Lindqvist visade själv att han fortfarande har krutet torrt. 2-1-reduceringen kom i powerplay där han i sin favoritposition till vänster sköt direkt. Pucken satt hårt i det bortre, högra krysset.
– Bra spel, bra skymning framför mål och pucken satt väl bra.
Andra målet, även det i powerplay, var en soloprestation från egen blålinje där han fintade sig igenom hela Leksandsförsvaret innan han sprätte upp pucken i samma högerkryss. Ett klassmål!
– Ett bra mål, helt klart, men det spelar inte så stor roll en sån här dag.

Efter matchen blev det ett rejält snack i omklädningsrummet. Fick ni en utskällning av tränare Pennerborn?
– Nja, han sa väl vad han tyckte efter matchen, säger "Linkan" diplomatiskt.
– Vi hade ett bra möte där alla luftade vad de tycker och tänker, vi var väldigt överens om att vi inte var nöjda med det vi presterat. Vi har mycket att slipa på, det kommer att bli bättre, det ska bli bättre, avslutar 26-åringen.