Ingen finalvisning i Löfbergs Arena
Publicerad: 2022-05-10
Final 7:7
Ansatsen att få till en publik visning av torsdagens match hemma i Löfbergs Arena har varit både djup och bred. Dessvärre kommer det inte att gå att lösa.

– Vi har vänt på varenda sten men kommer tyvärr fram till att vi inte kommer att kunna lösa ett godtagbart arrangemang, säger Helén Högberg, kommersiell chef.

Allt sedan slutsignalen gick i gårdagens match har trycket varit hårt och önskningarna varit många för att få till en publik visning av den sista finalen. Matchen, som spelas i Luleå på torsdag kväll, skulle i så fall ha visats på mediakuben till publik på Löfbergs Arenas läktare. Det har dock visat sig vara en uppgift omöjlig att lösa.
– Rent tekniskt så är det inga problem. Men med ett förskjutet spelschema har vi arenan till stora delar uthyrd till ett annat event sedan långt tidigare. Vi hade aldrig kunnat ha gjort saker och ting rättvisa med de begränsade möjligheter vi har i och med redan ingångna avtal. Jättetråkigt, men den här gången löser vi det inte. Vi hade inget annat önskat än att välkomna alla fantastiska supportrar en sista gång den här säsongen, avslutar Högberg.