Inför Semifinal 1: – Vi ska fokusera på vårt!
Publicerad: 2019-04-06
Semifinal 1
Två av svensk ishockeys stora giganter i modern tid drabbar idag samman i den första semifinalen. Färjestad mot Djurgården - ett möte som kittlar de flesta hockeyintresserade.

Dagen efter ”Game 7” mot HV fick laget ledigt. Tränartrojkan var dock på det direkt i sitt förberedelsearbete inför stundande semifinal.
– Djurgården är raka och fysiska i sitt spel och vi tycker oss ha en bra bild över hur de spelar. Huvudsaken blir ändå fokuset på det vi själva ska göra. Vi vill äga frågan, säger Johan Pennerborn.

Färjestad har nu tagit sig till semifinal för första gången sedan 2014. En prestation tränare Pennerborn är glad över.
– Mest är jag glad för Färjestad BK:s skull. Föreningen har väntat på framgång ett tag nu och det är såklart roligt att vi kan göra oss själva och alla som följer oss glada. Men när vi nu är här vill vi inte stanna utan siktar på att gå hela vägen. För oss finns det ingen annan målsättning än att ta oss till final och sedermera få stå på torget tillsammans med våra supportrar, säger Pennerborn.

Matchen i Löfbergs Arena startar klockan 15:15.