Kvalvecka med SDHL i sikte
Publicerad: 2020-02-17
damkval
Under helgen blev det klart vilka Färjestad BK får möta i den fösta kvalrundan i spelet om platserna i SDHL. Motståndare blir Malmö Redhawks som vann den södra DamEttan.

Då Färjestad är det bättre rankade laget av de två startar Malmö hemma. Damerna åker söderut redan på onsdag med första anhalt Värnamo. Där blir det övernattning och matchvärmning på torsdag innan laget tar sig vidare mot Malmö och match torsdag kväll. Returen spelas i Löfbergs Arena på lördag med nedsläpp 16:30.

Då blir det en rejäl hockeylördag då Restaurang Golden Star öppnar klockan 15:00 och serverar en härlig buffé till priset av 169kr.

Några av våra samarbetspartners kommer vara på plats och du har chans att vinna ett årskort på ACTIC, biljetter till Danny Saucedos konsert, flygresa för två personer till Arlanda mm. De 30 första som kommer till restaurang Golden star får en goodiebag!

En eventuell tredje och avgörande match spelas i Löfbergs Arena på söndag med start klockan 15:30.

Om det första benet i kvalet går som vi vill kommer nästa motståndare att bli Modo eller Göteborg. De slutade 9:a respektive 10:a i SDHL och måste således kvala sig kvar i högsta ligan. Modo väljer motståndare först tack vare den bättre tabellplaceringen.

På den andra sidan möts Skellefteå AIK och Haninge Anchors där Haninge har hemmaplansfördel.

Väl mött i Löfbergs Arena på lördag!