Tufft veckoslut väntar för Färjestad
Publicerad: 2020-10-14
inför match
Skellefteå borta och Frölunda hemma - där har ni veckans matcher. Frågan är bara vilket lag som kommer till spel då det finns en skador och sjukdomar att ta hänsyn till.

– Ja, vi får klura lite på det, säger Johan Pennerborn.

Det som redan nu är klart är att Jacob Peterson och Gustav Rydahl saknas i matchen mot Skellefteå. Båda har skador som kräver rehabilitering och de är inte spelklara. På onsdagen saknades även Michael Lindqvist, Martin Johansson, Victor Ejdsell, Linus Arnesson och Adam Ginning på grund av sjukdom.
– Det är ett speciellt år, det är det. Vi får ta extra säkerhetsåtgärder och vi har också ett protokoll från ligan att följa i sjukdomsfall. Alla är testade och ett svar har kommit tillbaka negativt och vi väntar på resterande svar. Det är det jag vet i dagsläget, sade Pennerborn efter onsdagens ispass.

Med på isen fanns istället ett gäng hungriga juniorer som kan komma att kallas in till tjänstgöring.
– Jättekul att se killarna komma in och ta för sig. De tränade även med oss igår och de flesta har varit med i oss i matchsituationer förut så de vet vad som väntar om det blir spel.

Glädjande nog fanns Sebastian Erixon åter på isen efter en tids frånvaro av personliga skäl.
– En härlig människa att ha i ett lag. Han är inte bara en fantastiskt duktig hockeyspelare utan en glädjespridare och pådrivare. Alla vet vad Sebbe kan bidra med och det känns fint att ha honom tillbaka hos oss, avslutar Pennerborn.