Forsbacka Karlsson debuterade mot Rögle
Publicerad: 2021-01-07
Eftersnack
Det blev snabba ryck för Färjestads senaste nyförvärv. Han anlände från Växjö igår och debuterade ett dygn senare hemma mot Rögle.
– Lika bra att bli inkastad i hetluften direkt, säger Jakob Forsbacka Karlsson.

Jakob Forsbacka Karlson (JFK) anslöt från Växjö och kom till Karlstad igår. Efter dagens matchvärmning var det dags att debutera mot serieettan Rögle.

Det blev snabba ryck?

– Svänger snabbt men lika bra att bli inkastad i hetluften direkt så man slipper vänta, säger "JFK".
Han fick spela med Jacob Nilsson och Michael Lindqvist, en rätt skön omgivning att spela i.
– Ja, helt klart, det kändes bra!

Vad tycker du om din debut i FBK?

– Känns jättekul såklart att börja med en vinst mot serieledarna, tycker 24-åringen.

FBK-tränarna gav nyförvärvet stort förtroende från start ihop med Nilsson och Lindqvist och han fick även spela powerplay.
– Känns jättekul, såklart, bra omständigheter att komma in i det direkt, tycker "JFK".

Du hade en fin chans att avgöra i slutminuten?

– Såklart varit roligt om den gått in, då hade vi kanske plockat tre pinnar, men vi tog två och tar med oss det.

Hur är formen då då spelat sporadiskt i Växjö?

– Känns bra, man vill ju alltid spela så mycket som möjligt. I dagens match blev det 17:32 minuter, så mycket speltid har han inte fått på snart två månader under tiden i Växjö.
"JFK" kan spela både som center och ytterforward.

Vilket gillar du mest?

– Spelat mycket ytterforward men tycker att jag kan spela center också, säger han.