Dubbelseger för Färjestad i helgen
Publicerad: 2019-12-08
dam
Matcher både lördag och söndag och seger i båda matcherna. Färjestad ångar på i den västra DamEttan och befäste serieledningen genom att i helgen slå Västerås med 4-2 och SHK med 4-0.

En titt i tabellen gjorde nog att segrarna på något sätt var väntade. Men det är ingen garanti, och när Västerås gästade på lördagen bjöd de till bra motstånd. Färjestad skaffade sig tidigt en 2-0 ledning, men den var reducerad och kvitterad innan perioden var slut.

Ett snabbt mål i mellanperioden och ett till alldeles innan matchslut säkrade segern i en match som till målen var jämn, men där skotten säger annat. Färjestad vann skotten med förkrossande 65-14 till hemmalaget.

Idag var SHK på besök och även de fick åka hem tomhänta. Ett mål i vardera första och andra perioden innan man dubblade målskörden i den sista för att fastställa resultatet till 4-0 och fortsatt serieledning.

SHK kan få revansch på Färjestad redan nästa helg då lagen möts igen, då med SHK som hemmalag.

Matchfakta Färjestad BK-Västerås IK
Matchfakta Färjestad BK-SHK Hockey