Pennan spanar mot första matchen
Publicerad: 2020-08-11
försäsong
Första träningsveckan är avklarad. Den nya veckan har startat och till den adderas även första matchen för hösten - borta mot Västerås på torsdag.

– Hur det än är så är det alltid kul med match, säger han.

Som vanligt vid den här tidpunkten riktas inga större blickar mot slutresultatet i matchen på torsdag, utan mer hur det ser ut.
– Så är det ju. Det är den första matchen för hösten och vi kan inte räkna med några stordåd, vilket vi heller inte är ute efter. Däremot är vi nyfikna på att se lite detaljer från vårt grundspel som vi nöter på under våra träningspass. Det är väl mer däråt vårt fokus ligger i dagsläget - lite att se skogen för alla träd, säger Pennerborn som med en första hel isvecka i benen gillat det han sett hittills.
– Det ser spännande ut. Vi har ett gäng killar som är väldigt hungriga på att få visa vad de kan och att tillsammans göra bra saker. Alla vi som är involverade i det här är väldigt glada över att vi kan hålla på med det vi gör, särskilt under rådande omständigheter.

Match på torsdag är som sagt höstens första och det är klart att tre spelare kommer att stå över. Michael Lindqvist, Victor Ejdsell och Oscar Lawner är inte disponibla för spel.
– Det är lite av en yrkesmans skicklighet att vara anpassningsbar. De här killarna är såpass skickliga att de med vårt spel som grund ska kunna spela i stort sett med vem som helst. Visst, vi har idéer och tankar på konstellationer, men det är inget att lägga något jättekrut på i dagsläget, menar Pennerborn.

Många supportrar ser ju det här som ett stort intresse, att bilda sina egna kedjor och backpar. Hur ser du på det?

– Fantastiskt roligt! Jag förstår att det är ett intressant ämne för jag tycker också att det är kul. Men som sagt, så tidigt på säsongen är det svårt att säga att man har satt en kedja. Det är ju lite det vi har våra träningsmatcher till - att känna sig för och smaka på lite olika rätter från buffén, säger han.

Torsdagens match i Västerås sänds på SportExpressen Live - klicka här för att komma rätt!