Budpartner vill växa tillsammans med Färjestad BK
Publicerad: 2021-11-10
Budpartner går in som ny partner till Färjestad BK.

– Som nya i Värmland behöver vi synas och få ut vårt varumärke på den värmländska marknaden och det självklara valet föll då på ett samarbete med Färjestad BK, säger Martin Carlsson, VD på Budpartner #prioriteratgods.

Att ha bra spelare på isen är viktigt för att nå framgång. En förutsättning för att ha det är att även ha bra spelare utanför isen. Ett starkt nätverk av partners, där Budpartner nu ingår, är en av de viktigaste delarna för att skapa förutsättningar för verksamheten.

Som nya medlemmar i nätverket, vad hoppas ni få ut av samarbetet?

– Vi ser det som det bästa nätverket i Värmland, och eftersom vi är nya i Värmland vill vi komma ut och synas och knyta nya kontakter. Ishockeyn är ju det som är störst i Värmland och att vi dessutom är hockeyfans gjorde valet enkelt att gå in i ett samarbete med Färjestad BK.

Bolaget är grundat i Örebro 1986 och har funnits i Värmland sedan 2015.
– Vi öppnade upp Budpartner i Värmland 2015 med 3 fordon och har sedan dess vuxit både organsikt och genom förvärv. Idag har vi ungefär 30 fordon som utgör ett nätverk av turbilar som dagligen trafikerar hela Värmland, och expressbilar som levererar prioriterade bud i hela Sverige. Tillsammans med systerbolaget i Örebro erbjuder vi dagliga transporter på över 100 orter i de båda länen. Vi ser fram emot ett bra och långvarigt samarbete med Färjestad BK, avslutar Martin Carlsson.

Läs mer om Budpartner och vilka tjänster som erbjuds här!