Revanschsuget FBK ser fram mot sjunde och avgörande matchen
Publicerad: 2019-04-01
Eftersnack KV6
Det blir en sjunde och avgörande match i Karlstad på onsdag efter Färjestads förlust i Jönköping mot HV71 med 3-5.
– Finns väl inget häftigare än en avgörande "game seven" på hemmaplan, säger FBK-tränaren Gereon Dahlgren.

Färjestad fick en bra start i kvartsfinal sex borta mot HV71 med ledningsmål redan efter 80 sekunder spel.
– Perfekt, en drömstart här nere, säger FBK-tränaren Gereon Dahlgren.
Sen var det slut på det roliga när HV tog över spelet och vände 0-1 till 2-1 i första periodens sista sekunder.
– De fick komma med fart i mittzonen, det har vi inte släppt till i de tidigare fem matcherna, säger Gereon.
– Ändå var det starkt av oss att vara med så länge i matchen.
Ja, FBK vände tillbaka till 2-3-ledning i mittenakten men det var 3-3 inför tredje perioden.
– Ett bra läge men de fick 4-3 tidigt i tredje och sen gick det som det gick.
– Det var väl inget snack egentligen, de gör en bättre insats än vad vi gör, det måste vi ändå ge dem, konstaterar FBK-tränaren ärligt.

FBK satte sig i bussen och åkte hem mot Karlstad lite över tio på måndagskvällen.
– Ja, vi kom överens om att göra så, matchen var slut relativt tidigt och det är skönt att komma hem till våra egna sängar, säger Gereon.

HV-vinsten innebär att det är 3-3 i den vansinnigt jämna kvartsfinalserien. Nu väntar en sjunde och helt avgörande match hemma i Karlstad.
– Lita på att det är ett ruggigt revanschsuget gäng som kommer ut då, säger Gereon.
– Finns väl inget häftigare än en avgörande "game seven" på hemmaplan.
Då måste FBK hitta tillbaka till sitt egna, framgångsrika spel.
– Nu ska vi ladda om och pumpa upp oss med energi, jag hoppas på fullsatt i arenan och ett himla tryck på läktarna. Att vår härliga publik går "bananas", det stödet kan vara helt avgörande!