Färjestad vill ta tillbaka kommandot
Publicerad: 2019-03-24
Slutspel
En snöplig förlust i fredags kväll.
– Vi var inte effektiva nog när vi fick chansen. Det är vår målsättning att ändra på det idag, säger Johan Pennerborn.

Kvartsfinalserien rullar vidare. Rund 1 är spelad och idag startar den andra rundan. Spelplatsen för dagen är Kinnarps Arena i Jönköping där det väntas fullt hus.
– Det är kul att det är drag på läktarna när vi spelar. Även om det är bortaplan så vet vi att våra supportrar finns där och vår målsättning är att både de och vi ska åka hem glada idag, säger Pennan.

Sett till spelet är det just effektiviteten som behöver upp jämfört med fredagsmatchen.
– Vi gör en solid insats i matchen, sett till spelet med puck, intensiteten i vårt spel osv. Men vi måste bli skarpare i avsluten. Blir vi det så har vi en god möjlighet att få det resultat vi vill idag, menar Pennerborn.

Matchen startar klockan 15:00 och sänds på Cmore Live.

Dagens laguppställning

{!A}