Nu släpper vi Seriekorten!
Publicerad: 2020-04-09
Seriekort
Det har varit en stadigt stigande trend. Publiksnittet förra säsongen landade in på 7 546 vilket är det bästa vi haft på länge. Önskar man säkra en plats och i synnerhet en favoritplats är seriekort ett riktigt bra alternativ.

Efter att haft en trend med färre sålda säsongskort sedan 2007 har trenden vänt. De senaste säsongerna har sålda kort ökat och framförallt förra säsongen ökade intresset för seriekort. Det tillsammans med högre beläggning i Löfbergs Arena visar att intresset för Färjestad BK är stort, mycket stort.

Den stora fördelen med seriekort är att man endast betalar för de matcher som faktiskt spelas, inledningsvis 29 matcher varav 26 i SHL och 3 i CHL. Som seriekortsinnehavare är man alltid garanterad plats till alla matcher under hela säsongen och dessutom med minst 20% rabatt på biljettpriset.

Om man hade seriekort förra säsongen har man sin plats reserverad inför nästa. För att aktivera sin plats går man alltid in på klubbkontot https://myfbk.tickster.com/sv och loggar in med den e-postadress som är registrerad på kortet. Vi kommer även att via e-post skicka ut reservationslänkar och mer information kring seriekortet för säsongen 2020/2021

Vi har fortfarande kvar alternativet All Inclusive (Säsongskort) som inkluderar alla matcher i Löfbergs Arena under hela säsongen inklusive slutspel för både SHL som CHL och övriga matcher.

Nytt för i år är ett ungdomskort på ståplats. Sedan tidigare har vi erbjudit ett på sittplats. Kortet gäller för barn/ungdomar födda 2003 eller senare.

Detta ingår i alla seriekort

• SHL-matcher (26 hemmamatcher under grundserien)
CHL-matcher (3 hemmamatcher under grundspelet)
  • Garanterad plats till säsongens alla matcher (1)
  • Minst 20% rabatt på biljettpriset till alla eventuella slutspelsmatcher
  • Lämna tillbaka din plats om du får förhinder (2)
  • Skicka vidare din biljett digitalt
  • Delbetalning (3)
  • Tillgång till Green Room – en bar endast för seriekortsinnehavare
  • Intervjuer innan match i Green Room
  • Gratis kaffe i Green Room
  • Inbjudan till Kickoff med A-laget (preliminärt Tisdag 15 september 18:00)
  • Inbjudan till Hockeynight – bortamatch i Löfbergs Arena (preliminärt Tisdag 16 februari 18:00)
  • Bonusbiljetter till utvalda matcher (4)
  • 30 bonusbiljetter till utvalda matcher (4) (endast Guldkort)
  • 15 bonusbiljetter till utvalda matcher (4) (endast Silverkort)
  • Unik grönvit halsduk till Halsduksmatchen 26 december 2020

(1) Som seriekortsinnehavare är du garanterad plats till alla matcher, inklusive eventuellt slutspel. Vi reserverar din plats till varje ev. slutspelsmatch så att du i lugn och ro kan bestämma om du önskar din plats eller inte.

(2) När du lämnar tillbaka din plats får du motsvarande biljettpoäng att nyttja till en annan match.

(3) Om du har gjort ett köp och valt att dela upp din betalning så hanterar du detta från ditt FBK konto. Det totala beloppet skall vara betalt senast den 28/2 2021 - så ju tidigare du köper desto lägre belopp behövs betalas varje månad. Läs mer under FAQ på www.seriekort.se och "Kan jag dela upp betalningen av mitt seriekort?"

(4) Avser SHL-matcher under grundserien och presenteras senare.

(5) Halsduken delas ut i Löfbergs Arena på matchdagen.

## Klicka här för att läsa mer om alla kortalternativ!

Kundcenter Färjestad BK