Toppmöte i Behrn Arena ikväll
Publicerad: 2019-10-31
inför match
Tabelltrean Örebro mot fyran Färjestad. Det är vad som står på menyn ikväll.

– Jag tror att vi behöver komma upp på säsongsbästa för att vinna ikväll, säger Johan Pennerborn.

Det är två lag i bra form som ställer upp på isen i den slutsålda (5 500) arenan ikväll. Örebro kommer till matchen med två raka bortasegrar i bagaget. Den sista, en tung skalp nere i Ängelholm, där Rögle slogs tillbaka med uddamålet 3-2.
– De är ett av seriens vassaste lag när det kommer till omställningar och att skapa chanser. Det måste vi ha koll på, säger Peter Popovic som själv gör sitt första besök som motståndare i Örebro sedan tiden som spelare i Västerås.
– Ja så där det nog. Det var en stark rivalitet på den tiden mellan de båda klubbarna. Det var på den tiden vi kallade varandra för ”gurkor” och ”kex”, skrattar han och fortsätter:
– Det här är ju vår närmaste motståndare så lite av den karaktären blir det ju även när Färjestad och Örebro möts nuförtiden.

En annan som gör återbesök, nu som motståndare, är Linus Arnesson som kom till Färjestad från just Örebro till den här säsongen.
– Det ska bli kul. Hoppas att vi kan fortsätta att vara starka och till slut vinna matchen. Det skulle sitta fint, säger han.

Färjestads form är också på uppåtgående. En stark upphämtning och förlängningsseger i Linköping, följt av en trepoängare hemma senast mot HV71. Även det efter en match präglad av stort hjärta och hårt arbete.
– Det är där vi måste vara om vi ska få med oss något hem ikväll. Örebro är ett hårt arbetande lag och de gör det bra, säger Pennerborn.

Så, Poppe, vad är det som gäller ikväll?

– Krossa kexen, säger han med ett leende.
Efter 60 minuter (eller mer) vet vi.

Matchen i Berhn Arena startar klockan 19:00 och sänds på Cmore Hockey. Kommentatorer är Johan Edlund och Sanny Lindström.
{!A}
{!B}