Härlig match väntar i Jönköping
Publicerad: 2019-10-12
inför match
HV71 på bortaplan i Kinnarps Arena står på dagens meny.
– En härlig uppgift, säger tränare Johan Pennerborn.

Ett offensivt starkt Färjestad rullar idag mot Vätterns södra strand för match mot den gamla trätobrodern HV71. En match som allt som oftast framkallar mycket känslor, båd epå isen som på läktaren.
– En sådan typ av match man älskar att få vara en del av, menar Pennerborn som ser kvällens drabbning som en tuff uppgift.
– HV71 är alltid starka hemma. Vi har gått bra framåt ett tag nu men har fortfarande jobb att göra i defensiven. Vi jobbar på det varje dag och det går åt rätt håll. Vi måste bli bättre på att hjälp avarandra i egen zon och bli noggrannare i vårt jobb, säger han.

Innan kvällens match kommer HV71 att hylla två gamla guldhjältar som båda har ett förflutet även i Färjestad. Andreas Jämtin och Per Ledin nådde stora framgångar tillsammans i HV71 och kvällen marknadsförs med glimten i ögat som en "Griskväll" med tanke på parets spelstil.

Per Ledin har även vunnit SM-guld med Färjestad och hade då en viss Emil Kåberg som "grispartner".

HV71 kommer till kvällens match med en förlust i ryggen, 0-4 mot Rögle i Ängelholm förra lördagen. De har alltså inte spelat under hela veckan medan Färjestad spelat både i tisdags och i torsdags.

– Det blir intressant att se hur det kan påverka, menar Pennerborn som ställer samma lag på benen som mot Leksand i torsdags. Enda skillnaden är att Markus Svensson vaktar målet.

Matchen startar klockan 18:00 och sänds i Cmore Hockey.