Mitell: – Vi vill ge oss ett bra avstamp
Publicerad: 2022-10-05
inför match
Sista matchen på länge i Löfbergs Arena. Efter morgondagen väntar närmare tre veckor ”on the road”.

– Vi vill göra en bra match och ta med oss den in i vår bortaperiod, säger Tomas Mitell.

Dubbelsmällen mot Skellefteå sved. Segern, framförallt den i Timrå, gav svar på att gruppen är kapabel att resa sig efter motgång.
– Den var viktig med tanke på att vi inte fick med oss poäng från matcherna mot Skellefteå. Dessutom vann vi matchen i matchen där (special teams) vilket också gav en skön känsla, menar Mitell.

Att det skulle bli en vinst i CHL mot Cracovia var väl aningen mer planenligt, men även den matchen hade sina ljuspunkter.
– Killar som inte fått så mycket speltid på ett tag fick vara med och bidra på ett helt annat sätt. Skulle tro att vi gör något liknande i nästa veckas retur i Polen, men det är då det. Nu fokuserar vi på Rögle i morgon.

Ett Rögle som enligt Mitell ser minst lika starka ut som förra säsongen.
– De har fått behålla stor del av sin stomme från ifjol och den innehåller en hel del av deras spetsspelare, så vi kommer att få fullt upp i morgon kväll. Men vi har varit starka hemma rent generellt, och där är samarbetet med vår publik en viktig sak för oss i laget.
{!B}

Utveckla!

– Kan vara små detaljer egentligen. Men säg att något sätter en bra tackling, blockar ett skott eller liknande. Uppskattningen från publiken höjer inte bara spelaren som gjort det, utan hela laget. Det är väl där nånstans man kan förklara hur en engagerad publik skickar energi till sitt lag - att delta i matchen på sitt sätt. Det har våra supporters varit extremt bra på under den tid jag varit här. De är en viktig del i vår framgång och jag hoppas de känner det, och att det fortsätter, säger Mitell.

Nu är det således den sista matchen i Löfbergs Arena på ett bra tag. Nästa gång det spelas SHL-hockey är tisdag 25 oktober.
– Därför känns morgondagens match som ett viktigt avstamp för perioden som följer. Det kommer att bli jobbigt, och vi kommer att behöva gå in i något som liknar en slutspelsbubbla med allt vad det innebär. Det blir mycket resa, match, frånvaro från de där hemma osv och det har vi pratat om tidigare - att oktober kommer att vara en jobbig månad för oss. Därför skulle det sitta fint med både ett sportsligt bra avstamp, samt ett bra tryck på läktarna som vi kan ta med oss i minnesbanken inför det som stundar, avslutar Mitell.
{!C}

Det finns fortfarande biljetter kvar till morgondagens match mot Rögle BK. Ett Rögle vi så sent som i våras hade sex stenhårda semifinaler emot. Ta med dina vänner och kom till Löfbergs Arena och var en viktig och högst bidragande del i lagets framgångar på isen. Biljetterna hittar du via länken nedan.

Vi ses, och framförallt hörs i morgon!
{!A}