Pennan: – Vi ska fokusera på vårt
Publicerad: 2019-10-24
inför match
Ikväll är det dags för match igen då en bortamatch mot LHC i Linköping står på programmet.

– Vi ska åka ner till Linköping och spela en så bra hockeymatch vi bara kan, säger Johan Pennerborn inför kvällen.

Tabelljumbon Linköping är i desperat behov av poäng för att inte halka efter. Tillsammans med Brynäs parkerar nu LHC på de två sista platserna i tabellen. Både Färjestad och LHC har spelat 12 matcher och tabellfemman Färjestad har spelat ihop 22 poäng, LHC 9.
– Sett till deras situation, om man nu kan prata om situationer så här tidigt på säsongen, gör ju att det kommer att bli en tuff bortamatch. Det vi kan göra är att fokusera på vårt spel och vara organiserade i det, säger han.

Jesper Olofsson kommer inte till spel, vilket inte heller Martin Johansson gör. Däremot är Victor Ejdsell klar för spel samt att Oskar Lawner tar platsen som extraforward.

Vad får det för konsekvenser för laguppställningen kväll?

– Vi har valt att försöka behålla kontinuiteten i de kedjor vi har intakta sedan tidigare. Där för sätter vi nu Kärki och Leskinen på varsin sida om Oskar Bäck. Oskar är stark i defensiven och kan på så sätt göra lite plats framåt åt de andra två.

Kvällens match i Saab Arena startar klockan 19:00 och sänds på Cmore Live2. Kommentator för kvällen är Jörgen Larsson.
{!A}
{!B}