Juniorkollen 8 oktober
Publicerad: 2018-10-08
Junior
Det blev ett lyckosamt veckoslut för våra juniorlag. J20, såväl som J18 och U16 hade bortamatcher, men alla tre lagen reste hemåt med vinst i bagaget.

J20

Helgen bjöd på en något kortare resa än helgen innan. Enda stoppet var Örebro på fredagskvällen där Färjestad trampade gasen i botten från start. Filip Norberg kunde peta dit den första pucken redan efter 1:32 och sedan rullade det på. När periodvilan kom så hade Färjetad redan gått ifrån till ledning med 3-0, en ledning som i början av andra perioden utökades ytterligare.

Hemmalaget åt sig dock närmare ju längre matchen led och när slutsignalen ljöd stod Färjestad som segrare, om än bara med 4-3 till slut.

J18

Torsdagsmatch i Leksand, där Färjestad sent i den första perioden hamnade i underläge. hemmalaget spädde även på ledningen i början av den adra perioden, men en ganska snabb replik från Färjestad gjorde att hemmalaget endast hade en upp inför sista.

Där kvitterade Linus Johnsson till 2-2 och tog matchen till förlängning där Noah Andersson blev matchhjälte fäör Färjestad när han 3:10 in på förlängningen satte det avgörande målet. En fin vändning således.

U16

Dalatripp även för U16 som i onsdags var i Mora för match med MIK. Det blev en svängig och målglad historia där Färjestad tog ledningen, tappade den och kvitterade - allt i den första peripoden.

Mittperioden fick se Färjestad gå ifrån till 2-4 innan Mora åter kvitterade ledningen, det en bit in i den tredje. Slutrepliken gick dock ändå vår väg då Alexander Artursson kunde slå in vår femte puck och på så sätt vinna matchen och fastställa slutresultatet till 4-5.