Kvartsfinal 6:7 - Matchboll i Jönköping
Publicerad: 2019-04-01
inför match
Färjestad åker till Jönköping med möjligheten att stänga kvartsfinalen.

– Det är vad vi går för, säger Johan Pennerborn.

Efter lördagens gastkramande tillställning var det lugna gatan för laget under gårdagen. De som inte spelade var på is medan resten tog hand om kropparna på bästa möjliga vis efter egna förutsättningar.
– Det är av yttersta vikt att vi mår bra när vi ska prestera. Killarna känner sina kroppar bäst och vi gör oss alla redo på bästa sätt inför vad som komma skall, menar Pennerborn.

Med ledning 3-2 i matcher så finns således möjligheten att stänga kvartsfinalen idag.
– Vi vet att det kommer att bli stenhårt, det blir tajt. HV har kniven på strupen, och givet utseendet på våra tidigare möten finns det ingen anledning att tro att dagens match blir annorlunda. Det kommer att vara full fart från början, säger Pennerborn.

Matchen i Kinnarps Arena startar klockan 19:00 och sänds på Cmore Hockey