Vi laddar för ny publikfest!
Publicerad: 2020-01-10
inför match
Storseger hemma i första mötet - förlust på bortaplan. Matcherna mot Oskarshamn har helt klart haft två olika ansikten.
– Det visar väl bara ännu en gång att SHL är en liga där alla lag har kapacitet att slå alla lag, säger Gustav Rydahl.

Senast var det Luleå som fick känna på just det Färjestad gjorde i Oskarshamn. Man åkte hem tomhänta och det gör att Oskarshamn kommmer till Karlstad med ett gott självförtroende och hunger efter mer poäng för att ta IKO ovanför kvalstrecket.
– Vi går inte in i den här matchen med något annat fokus än ett hårt jobb. Vi har fått smaka på att få stryk av Oskarshamn, precis som Luleå nu, så vi vet att vi måste upp i en topprestation för att ta hem matchen, säger en av torsdagens målskyttar, Gustav Rydahl.

Det vi redan nu vet är att det blir ännu en match som lockar över 8000 åskådare till Löfbergs Arena. Gästerna IK Oskarshamn får hjälp på läktaren av minst en busslast med supportrar, och på övriga läktarsektioner är det också välfyllt.
– Vi har i skrivande stund några ströplatser kvar på sittplats och ett hundratal på ståplats. Så har man tänkt sig hit under lördagen så gäller det nog att snabba på med biljettköpet innan det är för sent, säger Johan Kemi.

Lördagens lirare i Fancorner är #92 Jesper Olofsson, som knäppte dit ett mäktigt skott i matchen mot Malmö. Ett förlösande mål.
– Ja, det var riktigt skönt. Har haft lägen tidigare men inte fått dit pucken. Det var riktigt gôtt att se den sitta där i klykan. Nu hoppas jag att det blir en tidig repris redan mot Oskarshamn, säger Olofsson.

Matchen i Löfbergs Arena startar klockan 15:15 och de biljetter som finns kvar hittar du via länken HÄR.