Sandberg och Kyrk får chansen ikväll
Publicerad: 2019-09-17
inför match
Inför kvällens match i Skellefteå står det klart att Martin Johansson och Jesper Olofsson lämnas hemma i Karlstad och juniorerna Victor Sandberg och Daniel Kyrk får chansen som ersättare.

Johansson spelade inte heller premiären och är dag-för-dag. Jesper Olofsson ådrog sig en skada på träningen igår och kommer heller inte han att kunna spela kvällens match.
– I Jeppes fall blir det inget mer spel den här veckan. Martin kanske kommer till spel, i så fall i slutet av veckan, säger Mattias Hell.

I de bådas frånvaro får juniorerna Victor Sandberg och Daniel Kyrk chansen att visa upp sig. Sandberg går in som en av 12 forwards med Kyrk är med som extra.
– Båda är ur 00-kullen och väldigt energifulla spelare. Victor är väl den mer spelande av de två, medan Daniel är en rejäl powerforward, säger Johan Pennerborn.

Backbesättningen ser ut som i premiären, men längst bak blir det en ändring från senast då Arvid Holm gör sin första SHL-match i Färjestadströjan.

Kvällens laguppställning

Målvakt

75 Arvid Holm (35 Svensson)

Backpar

24 Blum - 28 Arnesson
3 Westin - 65 Mozik
7 Ivarsson - 50 Erixon
16 Ekeståhl-Jonsson

Kedjor

14 Ejdsell - 61 Ryno - 34 Lindqvist
10 Nilsson - 59 Johansson - 22 Åslund
31 Jakobsson - 27 Bäck - 12 Leskinen
23 Sandberg - 15 Rydahl - 13 Viksten
26 Kyrk

Matchen i Skellefteå Kraft Arena startar klockan 19:00 och sänds på Cmore Live 5.
{!A}
{!B}