• Huvudsponsorer

Fredag Fre 22 Mars Mar
Söndag Sön 24 Mars Mar
Tisdag Tis 26 Mars Mar
Torsdag Tor 28 Mars Mar
Lördag Lör 30 Mars Mar
Måndag Mån 1 April Apr
Onsdag Ons 3 April Apr
Lördag Lör 6 April Apr
Måndag Mån 8 April Apr
Onsdag Ons 10 April Apr
Fredag Fre 12 April Apr
Söndag Sön 14 April Apr
Tisdag Tis 16 April Apr
Torsdag Tor 18 April Apr
Torsdag Tor 8 Augusti Aug
Lördag Lör 10 Augusti Aug
Fredag Fre 23 Augusti Aug
Lördag Lör 24 Augusti Aug
Torsdag Tor 29 Augusti Aug
Lördag Lör 31 Augusti Aug
Torsdag Tor 5 September Sep
Lördag Lör 7 September Sep
Lördag Lör 14 September Sep
Tisdag Tis 17 September Sep
Torsdag Tor 19 September Sep
Lördag Lör 21 September Sep
Torsdag Tor 26 September Sep
Lördag Lör 28 September Sep

Färjestad sköt in pengar till Alliansen

7 maj 2019 10:00
Målcirkeln

Den tidigare tomma tekningscirkeln i SHL döptes inför slutspelet om till #målcirkeln och var ett samarbete mellan SHL och huvudsponsorn Betsson. För varje mål som gjordes från Målcirkeln skulle Betsson skänka 25 000 kronor till klubben, som i sin tur fick välja ändamål.


Totalt har klubbarna skjutit in 540 000 kronor, där Färjestad Bk fick ihop 60 000 kronor. Pengar som man valt att skänka till Färjestad BK Hockeyallians.

– Färjestad BK väljer att oavkortat skänka eventuella pengar som görs ifrån Betssons ”målcirkel” till FBK Alliansen. FBK Alliansen består av samtliga hockeyklubbar i Värmland samt Värmlands hockeyförbund. Pengarna kommer att dedikeras till utveckling och rekrytering av spelare, ledare och ideella krafter i hela Värmland. Vi kommer själva inte att ta del av pengarna, säger Mats Tågmark, marknadschef i Färjestad BK.

SHL valde att inte ta in en ny sponsor inför slutspelet utan stärkte i stället samarbetet med spelbolaget Betsson. Initiativet #målcirkeln drogs igång för att ge klubbarna en möjlighet att skänka pengar till en organisation som de själva brinner för.

– Den kommersiella delen är så klart oerhört viktig, men när Betsson kom med denna idé kände vi att vi både stöttar klubbarna och engagerar fler, och samtidigt stöttar områden utanför hockeyn, säger Michael Marchal, vd för SHL.

– Även om hela slutspelet var otroligt spännande i sig, så är vi oerhört stolta över att ha kunnat erbjuda denna extra krydda. Dels vad det gäller adderad spänning och dels finansiellt stöd till klubbarnas engagemang utanför isen, säger Jonathan Haeggstam, Sverigechef på Betsson group.