– Glada för en poäng, vi kan bättre!
Publicerad: 2020-10-24
Eftersnack
Johan Pennerborn var både besviken och lite nöjd efter en poäng i Leksand.
– Ja, som det utvecklades sig får vi vara glada att rulla hem med en poäng ikväll, säger FBK-tränaren.

Matcherna mot Leksand blir alltid offensiva och fartfyllda, det blir en svängig hockey. Färjestad var bra med, 1-1 efter två perioder och 2-2 med tio minuter kvar. Tre poäng var inom räckhåll men det blev inte så.
– Arvid Holm ger oss chansen hela vägen in men vi var inte nog bra, det var för mycket utsida och hade inte rätta "edgen" i spelet, säger Johan Pennerborn.
Efter att Oskar Lang avgjort direkt i förlängningen fick FBK med sig en poäng hem.
– Ja, som det utvecklade sig får vi vara glada att rulla hem med den poängen, säger FBK-tränaren.

Färjestad har imponerat på slutet med 3-0 hemma mot Frölunda och 7-3 hemma mot Örebro.
– Sett till de matcherna kom vi inte upp i nivå idag, vi kan mer.
Trots förlusten fanns det ändå några glädjeämnen idag, målvaktsspelet och spelet i powerplay. – Holm i mål är stabil, han ger oss chansen att ta poäng varje match, tycker "Pennan".
– I PP har det lossnat lite och det behövs över tid i dagens hockey.

Leksand spelar inte riktigt som alla andra lag, de är frejdiga i sitt spel och lite oberäkneliga.
– Det kan ligga lite i det, de är lite mer irrationella, inte minst i PP, det kan hända lite vad som helst. Även om de är mer konsekventa i sitt spel nu än förra säsongen.

FBK-tränaren ville ha lite mer "jävlar anamma" från sitt lag idag och får snart chansen till revansch.
– Ja, vi kan bättre, positivt att det är en ny match redan på tisdag, säger han.
Då är det tabelltrean Rögle som kommer till Karlstad på besök.