FBK-kaptenen visade vägen mot Brynäs
Publicerad: 2020-02-15
Eftersnack
Färjestad hade 1-1 hemma mot Brynäs efter två perioder, då klev Linus Johansson fram och satte 2-1 bara 16 sekunder in på den tredje perioden, han serverades öppet mål av kedjekamraterna Ejdsell och Åslund.
– Bara att tacka och ta emot, det var nästan så att man fick för mycket tid, säger FBK-kaptenen.

Färjestad var lte stukat efter 0-3 hemma mot Skellefteå igår. Ett lagsnack inför kvällens match mot Brynäs vred rätt energin igen.
– Vi hade känslorna på rätt ställe idag, det är man tvungen att ha efter en underkänd insats igår både i huvudet och på planen, säger Linus Johansson.
Efter en mållös första period tog Brynäs ledningen i andra perioden i powerplay.
0-3-förlust igår mot Skellefteå, hur jobbigt var 0-1-målet ikväll – Klart det är jobbigt men vi såg stor skillnad i skridskoåkningen och närkampsspelet idag, det var bara att gnugga på, faktiskt, är känslorna där så kommer resultaten oftast för ett bra lag, säger FBK-kaptenen.

Färjestad kvitterade i slutet på andra perioden genom backen Jonathon Blum och Linus Johansson satte 3-1 direkt i den tredje efter fint spel av hela kedjan men Victor Ejdsell och Per Åslund.
– Victor hittade en fin passning i mitten till "Åsa" och han är känd för ett riktigt bra spelsinne, bara att tacka och ta emot, det var nästan så att man fick för mycket tid, säger Linus som serverades helt öppet mål.
Det gicck inte att ta miste på FBK-kaptenens glädje efter målet.
– Jag är en person som firar rejält för att visa lag och publik, det ger energi, ler han.
Du var verkligen lagkaptenen som tog tag i det ikväll, en av dem som satte fart på det?
– Det är väl den spelaren jag är i grunden, det är viktigt att någon gör det och att nästa tar över och nästa tar över efter honom, förklarar han.
– Ta en sån som Michael Latta som inte fått spela så mycket men han gör det jäkligt bra idag när han kommer in och får istid, man blir glad av att se det.
Brynäs blev ganska griniga och irriterade efter målet som vände matchen till Färjestads fördel.
– Skönt att de blev det och inte vi idag, avslutar Linus med ett leende.