Supporterklubben The Wolfpack ordnar storresa
Publicerad: 2019-09-06
resa
Lördag 12 oktober - HV71 möter Färjestad BK i Kinnarps Arena. Till den här matchen arrangerar supporterklubben The Wolfpack, i samarbete med Färjestad BK, en storresa.

– Vi hoppas fylla de 500 platserna vi har till den här matchen, säger Carola Knudsen, ordförande i The Wolfpack.

Matcherna mot HV71 är alltid något extra. Att krydda en bortamatch med en storresa är något The Wolfpack ser fram emot.
– Det var längesen vi kunde få till en riktig storresa så det känns jättekul att vi nu har en sådan att se fram emot. Vår förhoppning är såklart att vi fyller samtliga 500 platser vi har fått tillgång till. Vi vet att det inte är helt lätt att få loss ett såpass stor antal biljetter, men tack vare ett gott samarbete med Färjestad så har det gått, säger Carola Knudsen.

Även om det är ett tag kvar till 12 oktober vill Carola och gänget få ut informationen i god tid.
– Det är alltid bra med framförhållning, och även om man inte kan boka plats ännu så är det bra att kan planera lite, om man tänkt sig att åka med.

Att ordna plats åt stora bortaföljen är något Färjestad gjort i Löfbergs Arena vid ett anta tillfällen.
– Vi har gjort det för Örebro vid några tillfällen på senare tid. Nu är HV71 villiga att hjälpa till att ge oss utrymme till fler biljetter, vilket vi såklart är tacksamma för. Vid är glada att vi i gott samarbete med vår supporterförening kan få till den här resan, säger Johan Kemi, Event- och privatmarknadschef i Färjestad BK.

Det kommer att finnas två kategorier biljetter till försäljning.
150 ståplatsbiljetter, samt 350 sittplatsbiljetter i direkt anslutning till bortastå.
– Totalt kommer 10 bussar att rulla från Karlstad för att i god tid ta oss ned till Jönköping och den förfest vi har i det intilliggande Elmiaområdet, säger Kemi.

Ståplatsbiljetterna kommer att kosta 150 kronor, och då ingår matchbiljett, buss tur och retur samt förfest.
Det finns 150 ståplatsbiljetter och de kommer inom en snar framtid bli bokningsbara, och då endast via The Wolfpack.
Priset för sittplatsbiljetterna kommer att ligga på 499 kronor och då ingår såklart även buss och förfest.
– Medlemmar i Färjestad BK, innehavare av seriekort eller säsongskort kommer att ha första tjing på biljetterna, säger Kemi.

Mer information om resans detaljer och hur man bokar kommer längre fram.