Wikstrand: – Klart det är jävligt surt!
Publicerad: 2019-04-18
Eftersnack SF7
En bedrövad Mikael Wikstrand försökte sätta ord på sina känslor efter förlusten mot Djurgården.
– Vi vet ju hur fantastiskt det är att vinna en sjunde och avgörande match så det är jävligt surt just nu, säger FBK-kaptenen.

Jag nog aldrig sett så bedrövade och besvikna Färjestadsspelare i omklädningsrummet. Förlusten mot Djurgården sved ordentligt, säsongen är över och det kommer att ta lång tid för spelare och ledare att komma över förlusten. Jag fick ett kort snack med lagkaptenen Mikael Wikstrand som ställde upp trots den stora besvikelsen.
– Kan man stå här i framgång kan man stå här i motgång också, konstaterar han.
Hur ser du på matchen?
– I första kommer vi ut bra och får 1-0 och skapar chanser men i andra ger vi dem för mycket, tycker Wikstrand.
– Vi kämpar och krigar i tredje, de har 1-2 och vi har flera lägen att få in pucken. Vi måste ju chansa och gå ännu mer på offensiven, göra ett riktigt försök, men de får en två mot etta och gör 3-1 och sen 4-1 i tom kasse. Då går luften ur oss, det är ju över då, liksom.
– Klart att det är jävligt surt, vi vet ju hur fantastiskt det är att vinna en sjunde och avgörande så det är jävligt surt.

Kanske svårt att sammanfatta nu men vad säger du om säsongen i övrigt?
– Vi har tagit steg, förra året var vi fyra i serien och åkte ut i kvarten. Nu vann vi serien och åkte ur i sjunde semifinalen, säger Wikstrand som berömde hemmapublikens insatser. – De var helt fantastiska, stod länge efter slutsignalen och sjöng, helt fantastiskt!