Välkomna på ispremiären!
Publicerad: 2019-07-30
ispremiär
Onsdag 31 juli är det dags för a-lagets första gemensamma ispass. Ett ispass som i år kryddas med några av våra killar som spelar på andra sidan Atlanten. Här är all information om onsdagskvällen.

Ispremiär 31 juli - Fri entré

17.00 öppnar vi upp entréhallen och shopen rear då ut massor av artiklar från föregående säsong. Bland mycket annat så finns det några matchtröjor 18/19 kvar. Dessa reas ut till 50% av ordinarie pris. Alla kiosker på bottenplan håller öppet. Även Fastfood i entréhallen och Riverside är öppna.

Säsongens första gemensamma ispass drar igång 18.00.
Vi börjar med kort presentation av de båda lagen som ska mötas i denna internmatch. Matchen drar igång och spelas 2 x 15 minuter. Förutom årets upplaga av Färjestad BK så har vi kryddat denna ispremiär med några av ”våra” NHL-killar. Vad sägs om följande gäng som deltar på ispremiären: Adam Werner, Fabian Zetterlund, Joakim Nygård, Joel Eriksson Ek, Jonas Brodin, Marcus Johansson, Oscar Klefbom, Olle Eriksson Ek och Rasmus Asplund.

I paus så kommer vi avslöja vilka som är utsedda till Lagkapten respektive Assisterande lagkaptener.
Vi kommer även i paus att genomföra en skillstävling mellan de båda lagen. Bland annat tävlas det i snabbhet och pricksäkerhet. Efter matchen är slut så rundar vi av med en strafftävling.

När ispasset är slut så samlas vi återigen i entréhallen för en unik Fancorner tillsammans med bröderna Martin och Marcus Johansson. Träffa och få autograf av FBK-stjärnan Martin Johansson och hans bror, NHL-stjärnan Marcus Johansson.

Varmt välkomna!

Hålltider (cirkatider)

17.00 Ture Varg öppnar Entréhallen! Rea i FBK-shopen. Kiosker, Fastfood och Riverside öppnar.
18.00 Ispremiär börjar
18.15 Match: Vit mot Grön. FBK blandat med ”våra” NHL-killar.
18.30 Avslöjar vem som blir lagkapten samt assisterande kaptener.
18.35 Skillstävling
19.30 Fancorner i Entréhallen tillsammans med bröderna Martin och Marcus Johansson!

Arrangemangsansvarig Mattias Westman