Edmonton nästa för Nygård
Publicerad: 2020-12-14
Laget
Matchen i Örebro igår blev den sista. Det beskedet fick GM Peter Jakobsson nu på förmiddagen.

– Tråkigt såklart, men vi visste ju att han skulle dra förr eller senare, säger han.

Joakim Nygård lämnar Färjestad för Edmonton i fin form. Det blev ett mål även igår, och nu är hans fokus på att göra en bra säsong i NHL.
– Jag känner att jag åker över i fin form och det är ju bra inför kommande camp. Sen är det tråkigt att lämna Färjestad för jag älskar att spela här. Men jag har också ett mål i att få vara hel och göra att en bra säsong där borta. Jag är glad och tacksam att jag kunde få komma hem och spela i Färjestad under hösten när allt blev som det blev. Målet var att få lite matcher och komma i form och det fick jag, säger han.

Nu väntar avresa i trakterna kring 21-22 december och ett julfirande i Edmonton. Men någon större baluns ser det inte ut att bli.
– Jag vet inte om jag får med mig familjen över nu direkt. Det som gäller när jag kommer dit är sju dagars karantän, så det kommer att bli jag och Adam Larsson som firar jul. Skönt ändå att inte bli helt själv om gänget hemma inte kan åka med direkt. Sen tror jag att vi ska kunna få komma ut lagom till nyår, säger han med ett leende.

Vi som är kvar här hemma önskar lycka till och säger välkommen åter!